2013. július 3., szerda

Off topic: IKEA vásárlás pánikmentesen



Nem igazán a blog témájába vág, de szerintem minden Budapest közeli ember életében egyszer el fog jönni az a pillanat, amikor bemegy az Ikeába. Épp ezért talán nem lesz haszontalan azoknak, akik nem szeretnék a saját bőrükön megtapasztalni a negatívumokat. 

A tovább után folytatom!



Először is, tudd, miért mész. Közhelyes szabály, ha bevásárolni megyek, én is gyakran elfelejtem a bevásárlólistát, de itt ilyet nem lehet csinálni. Hiába van ott a térkép, sokszor nem egyértelmű, hogy mi merre található pontosan, és elég gyakran belefutottam abba, hogy betévedtem olyan helyekre, ahova nem lett volna szabad, és mélyebben a pénztárcámba nyúltam. A honlap kiválóan alkalmas felmérni a terepet, szerintem sok időt lehet vele megspórolni a bolti tartózkodás során.


forrás: http://m.ikea.com/ms/hu_HU/img/store_images/store_maps/storemap_180_1200x900.gif

A második szabály: Tanulmányozd minden lehetőségnél a térképet! A hely úgy lett felépítve, hogy tematikus bemutatószobákban láthatjuk a bútorokat, ami nagyon szép, és praktikus, de rövid úton el lehet tévedni. A másik előnye a térképnézegetésnek, hogy vannak short-cut-ok, ahol le lehet vágni az utat, ha bizonyos régiók nem érdekelnek. 

Készülj fel arra, hogy több időt kell a helyre szánnod, mint ahogy azt eltervezted. Hiába van ott a honlapon tisztán mint a nap, hogy van x féle kanapé, és y féle fotel, élőben ezek vegyesen helyezkednek el, és a különböző huzatok is összezavarják az embert. Sokszor a címkézés segített csak, hogy ez most mi is, és miért ennyi az ára... (vannak olyan kanapéágyak, ahol lehet 2-3 féle matrac közül választani, ez viszont értelemszerűen megváltoztatta a végső árat). A másik az, hogy hiába látod, hogy egy matrac rugós/habszivacs, meg itt van komfortzónája, meg ott, de csak élőben tudod megállapítani, hogy neked az jó-e. És ha ráfekszel, már nem fog érdekelni a reklámszöveg, csak az hogy kényelmes-e :).

Vigyél papírt, és ceruzát és rajzolj. Sokkal könnyebb visszatérve megtalálni, vagy másnak megmutatni, hogy a Halvala ágy itt volt a Hansolo meg ott. (Itt ki is jön a hely egyik hibája, hogy a nevek sokszor eszméletlenül hasonlítanak, de kimondani egyiket se lehet...) Másrészt, mivel komplett dolgok vannak kirakva, ezért egyesével érdemes leírni, hogy x ágy, y matraccal milyen volt, mert sokat dob egy ágy megítélésén például egy jó matrac, de ezzel be is tud csapni. Én egyesével leírogattam, hogy mit tapasztaltam egyes termékeknél, így könnyen el tudtam dönteni, hogy mit szeretnék végül megvenni.


elemzés kis rajzzal: látszik, hogy a 2. kupac ágy után már a kettesével rendezett ágyakat is rajzolnom kellett, hogy tudjam, mit merre találok

Olvasd el a vásárlási segédleteket. Sok időt spórol meg az, hogy nem kell minden bútorhoz tartozó papíron egyesével megkeresni, hogy van-e ebből más méretben, vagy van-e olyan kiegészítő abban a színben, amiben szeretnéd. Ugyanúgy ajánlatos beszélni az eladókkal, hogy van-e raktáron a termékből, mennyi és merre... 

Gondold át, hogy szállítod haza a terméket. Persze, ha csak egy serpenyőt, és egy lábtörlőt tervezel venni akkor ezzel nincs gond. De én egészen meglepődtem, mikor rájöttem, hogy egy egyszerű ágy 73 kg, és azt csak úgy nem tudom elvinni a vállamon. Még inkább ledöbbentem azon, hogy három metrómegállónyi távolság több, mint 3 km (1. zóna), így a kiszállítás 8000 Ft-nál kezdődik.

+1: használd a tervezőket, ha nincs konkrét elképzelésed! Abban is segít, ha tudod a szobád méreteit, de nem tudod, hogy az adott bútor befér-e és ha igen, akkor hogyan. Hacsak nincs jó vizuális memóriád + térlátásod (és/vagy építészmérnök vagy), mert akkor persze nincs rá szükség :).

Remélem hasznos segédletet adtam, 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése